Islamlessen en Koran lessen voor kinderen uit Bunnik
Islamlessen en Koran lessen voor kinderen uit Bunnik

Petites classes

cours en ligne à domicile

Islamlessen voor kinderen uit Bunnik

Nous demandons à Allah, l'Audient, le Voyant et l'Omniscient, d'éliminer tous les obstacles et de nous aider à atteindre ces objectifs, car Il est le Tout-Puissant et le Seul capable de le faire. Ameen Ameen Ameen!

Het Belang van Islamlessenvoor Kinderen uit Bunnik: Het Bevorderen van Identiteit, Waarden en Verantwoordelijkheid

Wij heten u welkom bij Stichting Tawfiq! We willen het graag met u hebben over essentie van Islamitische lessen voor kinderen uit Bunnik en waarom het een belangrijke keuze is voor moslim ouders. Islamlessen spelen een cruciale rol in het stimuleren van de identiteit van kinderen, het bevorderen van positieve waarden en het bevorderen van verantwoordelijkheid. Laten we dieper ingaan op de voordelen van Islamlessen voor kinderen en waarom verzorgers een essentiële rol spelen bij het bieden van deze belangrijke educatieve ervaring aan hun kinderen.

 

Promouvoir l’identité : un fondement pour la confiance en soi et l’intégration

Het deelnemen aan Islamitische lessen draagt bij aan de vorming van een krachtige Islamitische identiteit bij kinderen. Deze lessen bieden kennis over de Islamitische leer, tradities en waarden, waardoor kinderen zich bewust worden van hun culturele erfgoed en spirituele wortels. Een stevige identiteit helpt kinderen zelfvertrouwen op te bouwen en zich beter te integreren in de Nederlandse samenleving. Door te leren over de uitgebreide geschiedenis en principes van de Islam, ontwikkelen kinderen een gevoel van trots en verbondenheid met hun religie en cultuur. Dit draagt bij aan een gevoel van eigenwaarde en zorgt ervoor dat ze stevig in hun schoenen staan, ongeacht de uitdagingen die ze kunnen tegenkomen. Het bevorderen van de identiteit van kinderen is van fundamenteel belang voor een gezonde ontwikkeling en een succesvolle integratie in de Nederlandse maatschappij.

 

Stimuler les valeurs positives : construire une société néerlandaise saine

Islamitische lessen voor kinderen uit Bunnik spelen een belangrijke rol bij het overbrengen van positieve waarden aan kinderen. Door te leren over eerlijkheid, mededogen, respect, geduld en vrijgevigheid, worden kinderen aangemoedigd om deze waarden toe te passen in hun dagelijks leven. Deze waarden vormen de basis voor een gezonde en harmonieuze samenleving. Wanneer kinderen deze waarden begrijpen en internaliseren, worden ze betrokken en verantwoordelijke burgers die zich inzetten voor het welzijn van anderen in de maatschappij. Door het bevorderen van positieve waarden in Islamlessen, helpen we kinderen een sterke morele basis te ontwikkelen die hen in staat stelt om goede beslissingen te nemen en bij te dragen aan een betere samenleving. Het belang van deze waarden reikt verder dan religie en heeft een positieve invloed op alle aspecten van het leven.

 

Encourager la responsabilité : un devoir parental

Als verzorgers hebben we de verantwoordelijkheid om het beste voor onze kinderen te zoeken. Het aanbieden van Islamitische lessen aan onze kinderen is een belangrijk onderdeel van deze verantwoordelijkheid. Deze Islamlessen bieden niet alleen spirituele en culturele verrijking, maar dragen ook bij aan de vorming van hun karakter en het ontwikkelen van een gezond moreel kompas. Het is onze taak om ervoor te zorgen dat onze kinderen de juiste kennis en waarden meekrijgen die hen zullen helpen gedijen in een steeds veranderende wereld. Door hen Islamitische lessen te laten volgen, geven we hen de tools en de basis om zelfverzekerd en ethisch te handelen. We helpen hen om verantwoordelijke individuen te worden die zich bewust zijn van hun plichten jegens zichzelf, hun familie, de samenleving en Allah. Het is een investering in hun toekomst en een manier om de waarden en normen die ons dierbaar zijn door te geven aan de volgende generatie moslimjongeren.

Islamlessen spelen een essentiële rol bij het stimuleren van de identiteit, het bevorderen van positieve waarden en het aanmoedigen van verantwoordelijkheid bij kinderen. Door kinderen kennis te laten maken met de Islami leer, tradities en waarden, dragen deze lessen bij aan hun zelfvertrouwen, integratie in de Nederlandse maatschappij en ontwikkeling van een gezond moreel kompas. Ouders hebben de belangrijke taak om ervoor te zorgen dat hun kinderen toegang hebben tot deze belangrijke educatieve ervaring. Door Islamitische lessen aan te bieden, geven we onze kinderen de mogelijkheid om te groeien, bloeien en een positieve bijdrage te leveren aan een gezonde Nederlandse maatschappij.

 

Sources consultées :

Modood, T. (2019). Multiculturalisme : une idée citoyenne. Cambridge : Presse politique.
Van Oort, R. (2018). Pédagogie islamique et soutien pédagogique. Dans : I. de Haan, J. Ros et P. Sauer (éd.), Manuel de soutien parental (pp. 187-200). Utrecht : SWP.
Hamzeh, M. (2020). Éducation islamique, formation de l'identité et expérience d'immigration des musulmans de deuxième génération aux Pays-Bas. Journal des musulmans en Europe, 9(2), 220-236.
Keshavarzian, S. (2017). Identité, moralité et religiosité dans l'éducation islamique : la construction des valeurs dans la mosquée. Journal des croyances et des valeurs, 38(4), 420-431.
Ghobari, A. (2019). Éducation, spiritualité et développement identitaire : l'expérience éducative islamique des jeunes femmes musulmanes aux Pays-Bas. Journal des musulmans en Europe, 8(1), 49-66.
Verkuyten, M. (2016). Intégration sociale des enfants immigrés aux Pays-Bas. Dans : J. Berry, P. Phinney, D. Sam et J. Vedder (éd.), The Cambridge Handbook of Acculturation Psychology (2e éd., pp. 308-322). Cambridge : Presses de l'Université de Cambridge.
Crul, M., Heering, L. et Martiniello, M. (2019). La position de la deuxième génération turque et marocaine à Amsterdam et Rotterdam : l'étude TIES aux Pays-Bas. Jambon : Springer.
Scholte, R. (2018). Transnationalisme et intégration : perspectives de la théorie de l'intégration sociale. Études comparatives sur les migrations, 6(1), 1-17.
Fleischmann, F. (2020). Les musulmans en Occident et les défis de l'appartenance : éducation islamique, intégration et formation de l'identité religieuse. Dans : E. Bakker et S. Helbling (éd.), La droite radicale en Europe occidentale : idéologie et définition de l'agenda (pp. 231-249). Londres : Routledge.
Fennema, M. (2017). Tolérance envers les musulmans en Europe occidentale et aux Pays-Bas. Dans : M. Gijsberts et J. Dagevos (éd.), Annual Integration Report 2017 (pp. 127-144). La Haye : Bureau de planification sociale et culturelle.
Verkuyten, M. (2020). Tolérance religieuse parmi les adolescents issus de groupes majoritaires et minoritaires aux Pays-Bas. Journal de psychologie sociale appliquée, 50(3), 159-167.

 

Islamlessen voor kinderen uit Bunnik

Cours d'islam, de coran et d'arabe

Les étudiants et les parents de notre enseignement islamique en ligne sont unanimement enthousiasmés par leurs expériences et leurs leçons de démonstration avec Tawfiq.nl et Zoom. Quelques réactions de parents qui ont fait suivre des cours de démonstration à leurs enfants :

 « Très belle manière de transmettre le savoir islamique aux enfants et aux parents. »  

« Ma situation familiale et mon planning s'intègrent parfaitement à votre organisation ! Enfin des cours d’islam pour nos enfants !  

« Un sentiment apaisant de ne pas appartenir à une institution ou à une mosquée. De cette façon, l’accent est uniquement mis sur les leçons islamiques.  

« Il est temps que les cours d'islam destinés aux enfants et aux parents puissent être suivis à la maison. On se sent beaucoup plus en sécurité à la maison.  

« Cela permet d'économiser beaucoup de temps de déplacement, d'argent pour l'essence et d'organisation vers un établissement d'enseignement islamique ou une mosquée ! Excellente solution pour nos enfants !  

«Je dis depuis des années qu'il devrait être possible pour les enfants de suivre des cours à la maison. Je suis heureux qu’en tant qu’organisation, vous évoluiez avec votre temps.

Nous accueillons les étudiants avec beaucoup d'enthousiasme
Amsterdam, La Haye, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Middelburg, Berg op Zoom, Waalwijk, Breda, Roermond, Leiden, Sittard, Alphen a/d Rijn, Lelystad, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, Enschede, Alkmaar, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Assen, Meppel, Dronten, Heerenveen, Leeuwarden, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Harderwijk, Nijkerk, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Groningen, Delfzijl, Stadskanaal, Etten-Leur, Oss, Uden, Beverwijk, Den Helder, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Middelburg, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen , Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen et Gouda.

Nous ne sommes pas une institution commerciale mais une auto-organisation qui n'utilise ni ne demande de subventions gouvernementales. Nous sommes une fondation qui, lorsque cela est nécessaire, collecte des collectes et sollicite le soutien financier et les dons de sa communauté. Notre fondation organisera également des prestations lorsque le besoin sera urgent ou progressif de sauvegarder l'identité islamique des musulmans néerlandais. Notre fondation travaille également autant que possible avec sa propre capacité de travail, est libre, indépendante et non liée et ne compte que sur Allah en tant qu'Unique Fournisseur.

Doctrine de la foi (Aqieda)
Pratique de la foi (Ibada)
Formation du personnage (Achlaq)
Bonnes manières (Adaab)
Arabe (lu et parlé)

Compagnons Biographie
Justice sociale (ADL)
Biographie du prophète Mahomet
Interaction avec les gens (Mu'amalat)
Apprendre à réciter le Coran pour les débutants

un
Éducation à la retraite

Je suis vraiment désolé d'apprendre que vous souhaitez adipiser l'entreprise, mais ne soyez pas comme ça en même temps