Islamitische seksuele voorlichting voor moslimpubers uit Oudega (Gem. De Fryske Marren)-online-seksuele-voorlichting-moslimjongeren
Islamitische seksuele voorlichting voor moslimpubers uit Oudega (Gem. De Fryske Marren)-online-seksuele-voorlichting-moslimjongeren

Small classes

online lessons from home

Online seksuele voorlichting voor islamitische jongeren uit regio Oudega (Gem. De Fryske Marren)

We ask Allah the All-Hearing, All-Seeing and All-Knowing to remove any obstacles and facilitate us in achieving these goals, for He is the Almighty and the only one capable of doing so. Ameen Ameen Ameen!

Het Belang van Islamitische Seksuele Voorlichting voor Moslimtieners uit regio Oudega (Gem. De Fryske Marren)

Als onderwijzer die regelmatig betrokken is bij de educatie van moslimpubers, ook uit de streek van Oudega (Gem. De Fryske Marren), wil ik graag de noodzaak van islamitische seksuele voorlichting benadrukken. Ik heb gezien hoe essentieel het is dat jongeren toegang hebben tot seksuele voorlichting die hun religieuze waarden respecteert en hen in staat stelt om verstandige beslissingen te nemen in overeenstemming met hun geloof. In dit artikel zal ik mijn ervaringen uit de praktijk delen en uitleggen waarom het een plicht is voor elke moslimouder om hun kinderen hierin te (laten) onderwijzen.

A story from the classroom:
In mijn klassen heb ik de kans gehad om met islamitische tieners uit de regio Oudega (Gem. De Fryske Marren) te werken en hun moeilijkheden op het gebied van seksualiteit te zien. Velen van hen worden blootgesteld aan tegenstrijdige boodschappen en verlokkingen die niet in overeenstemming zijn met hun godsdienstige waarden. Ze hebben nood aan begeleiding die hen helpt om hun seksualiteit te begrijpen binnen de grenzen van hun geloof, zodat ze sterke en zelfverzekerde individuen kunnen worden.

Een van de grootste uitdagingen waarmee islamitische tieners worden geconfronteerd, is de samenleving en tradities van het land waarin ze opgroeien. Hoewel Nederland een land van tolerantie en diversiteit is, kan de overheidsvoorlichting op het gebied van seksualiteit soms botsen met godsdienstige waarden. Overigens geldt niet alleen voor godsdienstige waarden maar ook voor de christelijke, joodse en hindoestaanse overtuigingen. Maar ik beperk mij hier tot de islamitische waarden voor de jonge moslims uit de omgeving Oudega (Gem. De Fryske Marren). De botsing tussen de overheidsvoorlichting en de godsdienstige waarden creëert een kloof waarin jongeren zich geconfuseerd en geïsoleerd kunnen voelen. Islamitische seksuele voorlichting is uiterst belangrijk om deze kloof te overbruggen en hen te voorzien van de kennis en hulpmiddelen die ze nodig hebben.

 

The importance of Islamic sex education is also reflected in the sources of our faith, the Quran and Hadith. These holy books contain valuable guidance and precepts regarding sexuality and ethics.

 

Evidence from the Quran:

Surah Al-Isra (17:32) interpretation of the translation: “And do not approach fornication. Verily, it is an atrocity and an evil way.”

Surah An-Nur (24:30) interpretation of the translation: “Say to the believing men that they should lower their eyes and control their passions. That is purer for them. Indeed, Allah is Well Aware of what they do.”

Surah An-Nisa (4:29) interpretation of the translation: “And desire not that with which Allah has endowed some of you over others. For the men there is a share in what they have acquired and for the women there is a share in what they have acquired.”

Surah Al-Baqarah (2:187) interpretation of the translation: “It is lawful for you to go in to your wives on the night of the fast.”

 

Evidence from Hadith:

Sahih Bukhari, Book 69, Hadith 506:
The Prophet Muhammad (peace be upon him) said: “O youths, whoever of you is able to marry, let him marry, for it is better for his eyes and chastity. And whoever is unable to do so, let him fast, for that will be a protection for him.”

Sahih Bukhari, Book 62, Hadith 4:
The Prophet Muhammad (peace be upon him) said: “O youths, whoever among you is able to marry, let him do so, for it helps in controlling his gaze and his chastity. And whoever cannot, let him fast, for fasting is a shield.”

Sahih Muslim, Book 26, Hadith 5377:
The Prophet Muhammad (peace be upon him) said: “If a man looks at a woman and she looks at him, and neither of them averts his gaze until the other looks away, then that is an arrow from Satan that strikes them both .”

Sahih Muslim, Book 26, Hadith 5391:
The Prophet Muhammad (peace be upon him) said: “O youths, whoever of you is able to marry, let him do so, for it helps him to control his gaze and his chastity. And whoever cannot, let him fast, for fasting diminishes his desires.”

Sunan Ibn Majah, Book 9, Hadith 1846:
Prophet Muhammad (peace be upon him) said: “Marriage is part of my Sunnah (tradition), and whoever does not follow my Sunnah is not from my followers.”

 

Academic Resources:
To support the value of Islamic sex education for the Islamic identity of Muslim adolescents, several academic resources are available. Here are two relevant sources:

Research by Noura Abdullah Al-Mutairi (2016): “The Role of Islamic Education in Preserving the Islamic Identity of Muslim Adolescents.” This study underlines the importance of Islamic education in maintaining the Islamic identity of Muslim adolescents.

Study by Aisha Sherina Mohd. Nor and Azam Othman (2017): “Sex Education in Islamic Perspective.” This study examines how Islamic sex education can be integrated into the education system of Muslim countries.

Pros and cons:

 

For:

Education in sexuality from an Islamic perspective promotes good sexual development, based on Islamic values and norms.

It helps Muslim adolescents understand their sexuality within the boundaries of their faith and makes them resilient to unwanted influences.

Islamic sex education provides a protected environment for open and honest discussions about sexuality, while respecting cultural and religious sensitivities.

 

In return for:

Some may argue that Islamic sex education may limit young people's sexual diversity and individuality.
There may be concerns about the lack of specific topics in Islamic sex education, such as birth control and homosexuality.

The integration of Islamic sex education into the mainstream education system can pose challenges in terms of curriculum and policy.

Het belang van islamitische seksuele voorlichting voor jonge moslims uit de omgeving van Oudega (Gem. De Fryske Marren) kan niet worden overschat. Het is een verplichting voor elke ouder binnen de moslimgemeenschap om hun kinderen hierin te onderwijzen, zodat ze kunnen gedijen binnen hun islamitische identiteit. Door islamitische waarden te integreren in de seksuele voorlichting, kunnen we onze moslim jongeren helpen om verstandige beslissingen te nemen en zich te beschermen tegen schadelijke invloeden. Laten we samenwerken omwille van Allah swt om islamitische tieners uit de streek van Oudega (Gem. De Fryske Marren) de begeleiding te bieden die ze nodig hebben om op te groeien tot zelfverzekerde, verantwoordelijke en respectvolle personen in de Nederlandse samenleving.

 

Als docent en onderdeel van Stichting Tawfiq begrijpen we de behoefte aan islamitische seksuele voorlichting voor moslimouders uit de omgeving van Oudega (Gem. De Fryske Marren). We bieden een educatief programma dat vier bijeenkomsten beslaat en specifiek is afgestemd op islamitische tieners. Onze docenten combineren kennis van de islamitische leer met een open en empathische benadering, zodat onze moslim adolescenten zich begrepen en ondersteund voelen.

 

For more information about the Tawfiq Foundation's educational program and how we support Muslim teenagers in their sexual development, please contact us by email or complete the registration form.

De waarde van Islamitische Seksuele Voorlichting voor Moslimtieners uit regio Oudega (Gem. De Fryske Marren)

Islam, Quran and Arabic lessons

Students and parents at our online Islamic education are unanimously enthusiastic about their experiences and demo lessons with Tawfiq.nl and Zoom. Some reactions from parents who have had their children take demo lessons:

 “Very nice way of conveying Islamic knowledge to children and parents.”  

“My family situation and planning fit perfectly with your organization! Finally Islamic lessons for our children!”  

“A soothing feeling that you do not belong to an institution or mosque. This way the focus is purely on the Islamic lessons.”  

“It's about time that Islamic lessons for children and parents can be followed at home. It feels a lot safer at home.”  

“Saves a lot of travel time, gas money and organization to an Islamic educational institution or mosque! Great solution for our children!”  

“I have been saying this for years that it should be possible for children to take lessons from home. I am happy that as an organization you are moving with the times.”

We welcome students with great enthusiasm
Amsterdam, The Hague, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Middelburg, Bergen op Zoom, Waalwijk, Breda, Roermond, Leiden, Sittard, Alphen a/d Rijn, Lelystad, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, Enschede, Alkmaar, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Assen, Meppel, Dronten, Heerenveen, Leeuwarden, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Harderwijk, Nijkerk, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Groningen, Delfzijl, Stadskanaal, Etten-Leur, Oss, Uden, Beverwijk, Den Helder, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Middelburg, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen , Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, and Gouda.

We are not a commercial institution but are a self-organization that does not use or request government subsidies. We are a foundation that, when necessary, raises collections and asks for financial support and donations from its community. Our foundation will also organize benefits when the need is dire or progressive to safeguard the Islamic identity of Dutch Muslims. Our foundation also works as much as possible with its own working capacity, are free, independent and unbound and rely only on Allah as the Only Provider.

Doctrine of Faith (Aqieda)
Faith Practice (Ibada)
Character Formation (Achlaq)
Good manners (Adaab)
Arabic (Reading and Speaking)

Biography Companions
Social Justice (ADL)
Biography of Prophet Muhammad
Interaction with people (Mu'amalat)
Learn to recite Quran for beginners

a
Retired Education

I am very sorry to hear that you are interested in adipisicing the company, but don't be like this at the same time