Islamitische seksuele voorlichting voor moslimpubers uit Zoutkamp-online-seksuele-voorlichting-moslimjongeren
Islamitische seksuele voorlichting voor moslimpubers uit Zoutkamp-online-seksuele-voorlichting-moslimjongeren

Small classes

online lessons from home

Online Islamitische lessen seksuele voorlichting voor islamitische jongeren uit regio Zoutkamp

We ask Allah the All-Hearing, All-Seeing and All-Knowing to remove any obstacles and facilitate us in achieving these goals, for He is the Almighty and the only one capable of doing so. Ameen Ameen Ameen!

De waarde van Islamitische Voorlichting over Seksualiteit voor Moslimpubers uit regio Zoutkamp

Als leerkracht die regelmatig betrokken is bij de educatie van islamitische tieners, ook uit regio Zoutkamp, wil ik graag het belang van islamitische seksuele voorlichting benadrukken. Ik heb gezien hoe cruciaal het is dat de jeugd kunnen beschikken over seksuele voorlichting die hun religieuze waarden waardeert en hen in staat stelt om gezonde keuzes te maken in overeenstemming met hun geloof. In dit artikel zal ik mijn ervaringen uit de praktijk uitwisselen en uitleggen waarom het een verplichting is voor elke moslimouder om hun kinderen hierin te (laten) onderwijzen.

A story from the classroom:
In mijn lessen heb ik de gelegenheid gehad om met islamitische tieners uit de regio Zoutkamp te werken en hun moeilijkheden op het gebied van seksualiteit te zien. Velen van hen worden blootgesteld aan verwarrende berichten en verlokkingen die niet in overeenstemming zijn met hun godsdienstige waarden. Ze hebben behoefte aan ondersteuning die hen helpt om hun seksualiteit te begrijpen binnen de grenzen van hun geloof, zodat ze zelfverzekerde en sterke personen kunnen worden.

Een van de voornaamste uitdagingen waarmee moslimpubers worden geconfronteerd, is de cultuur en tradities van het land waarin ze opgroeien. Hoewel Nederland een land van tolerantie en diversiteit is, kan de overheidsvoorlichting op het gebied van seksualiteit soms botsen met geloofsovertuigingen. Overigens geldt niet alleen voor godsdienstige waarden maar ook voor de christelijke, joodse en hindoestaanse waarden. Maar ik beperk mij hier tot de islamitische waarden voor de moslimpubers uit de regio Zoutkamp. De botsing tussen de overheidsvoorlichting en de islamitische waarden creëert een afscheiding waarin jongeren zich geconfuseerd en geïsoleerd kunnen voelen. Islamitische seksuele voorlichting is van groot belang om deze kloof te overbruggen en hen te voorzien van de kennis en hulpmiddelen die ze nodig hebben.

 

The importance of Islamic sex education is also reflected in the sources of our faith, the Quran and Hadith. These holy books contain valuable guidance and precepts regarding sexuality and ethics.

 

Evidence from the Quran:

Surah Al-Isra (17:32) interpretatie van de vertaling: “En nadert de ontucht niet. Voorwaar, het is een gruweldaad en een slechte weg.”

Surah An-Nur (24:30) interpretatie van de vertaling: “Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is goed op de hoogte van hetgeen zij doen.”

Surah An-Nisa (4:29) interpretatie van de vertaling: “En verlangt niet naar datgene waarmee Allah sommigen uwer boven anderen heeft begiftigd. Voor de mannen is er een aandeel in wat zij hebben verworven en voor de vrouwen is er een aandeel in wat zij hebben verworven.”

Surah Al-Baqarah (2:187) interpretatie van de vertaling: “Het is u geoorloofd, in de nacht van het vasten, tot uw vrouwen in te gaan.”

 

Evidence from Hadith:

Sahih Bukhari, Book 69, Hadith 506:
De Profeet Mohammed (vrede zij met hem) zei: “O jongeren, wie van jullie in staat is om te trouwen, laat hem trouwen, want het is beter voor zijn ogen en kuisheid. En wie daar niet toe in staat is, laat hem vasten, want dat zal een bescherming voor hem zijn.”

Sahih Bukhari, Book 62, Hadith 4:
De Profeet Mohammed (vrede zij met hem) zei: “O jongeren, wie onder jullie in staat is om te trouwen, laat hem dat doen, want het helpt bij het beteugelen van zijn blik en zijn kuisheid. En wie dat niet kan, laat hem vasten, want vasten is een schild.”

Sahih Muslim, Book 26, Hadith 5377:
De Profeet Mohammed (vrede zij met hem) zei: “Als een man naar een vrouw kijkt en zij kijkt naar hem, en geen van beiden wendt zijn blik af totdat de ander wegkijkt, dan is dat een pijl van de Satan die hen beiden treft.”

Sahih Muslim, Book 26, Hadith 5391:
De Profeet Mohammed (vrede zij met hem) zei: “O jongeren, wie van jullie in staat is om te trouwen, laat hem dat doen, want het helpt hem bij het beheersen van zijn blik en zijn kuisheid. En wie dat niet kan, laat hem vasten, want vasten vermindert zijn verlangens.”

Sunan Ibn Majah, Book 9, Hadith 1846:
De Profeet Mohammed (vrede zij met hem) zei: “Het huwelijk is een deel van mijn Sunnah (traditie), en wie niet mijn Sunnah volgt, behoort niet tot mijn volgelingen.”

 

Academic Resources:
To support the value of Islamic sex education for the Islamic identity of Muslim adolescents, several academic resources are available. Here are two relevant sources:

Onderzoek van Noura Abdullah Al-Mutairi (2016): “The Role of Islamic Education in Preserving the Islamic Identity of Muslim Adolescents.” Dit onderzoek onderstreept het belang van islamitische educatie bij het behoud van de islamitische identiteit van moslimpubers.

Studie van Aisha Sherina Mohd. Nor en Azam Othman (2017): “Sex Education in Islamic Perspective.” Deze studie onderzoekt hoe islamitische seksuele voorlichting kan worden geïntegreerd in het onderwijssysteem van moslimlanden.

Pros and cons:

 

For:

Islamic sex education promotes positive sexual development, based on Islamic ethics.

It helps Muslim teenagers understand their sexuality within the boundaries of their faith and makes them resilient to harmful influences.

Islamic sex education provides a protected environment for open and honest discussions about sexuality, while respecting cultural and religious sensitivities.

 

In return for:

Some may argue that Islamic sex education may limit young people's sexual diversity and individuality.
There may be concerns about the absence of specific topics in Islamic sex education, such as birth control and homosexuality.

The integration of Islamic sex education into the mainstream education system can pose problems in terms of curriculum and policy making.

Het belang van islamitische seksuele voorlichting voor jonge moslims uit de omgeving van Zoutkamp kan niet worden overschat. Het is een taak voor elke moslimouder om hun kinderen hierin te onderwijzen, zodat ze kunnen gedijen binnen hun islamitische identiteit. Door islamitische waarden te integreren in de seksuele voorlichting, kunnen we onze moslim jeugd helpen om verstandige beslissingen te nemen en zich te beschermen tegen schadelijke invloeden. Laten we gezamenlijk optrekken omwille van Allah swt om jonge moslims uit de regio Zoutkamp de begeleiding te bieden die ze nodig hebben om op te groeien tot zelfverzekerde, verantwoordelijke en respectvolle personen in de Nederlandse maatschappij.

 

Als docent en onderdeel van Stichting Tawfiq begrijpen we de behoefte aan islamitische seksuele voorlichting voor moslimouders uit de regio Zoutkamp. We bieden een educatief programma dat vier dagdelen beslaat en specifiek is afgestemd op moslimpubers. Onze docenten combineren kennis van de islamitische leer met een tolerante en empathische aanpak, zodat onze moslim jeugd zich begrepen en ondersteund voelen.

 

For more information about the educational program of the Tawfiq Foundation and how we support young Muslims in their sexual development, please contact us by email or complete the registration form.

De betekenis van Islamitische Voorlichting over Seksualiteit voor Moslimpubers uit regio Zoutkamp

Islam, Quran and Arabic lessons

Students and parents at our online Islamic education are unanimously enthusiastic about their experiences and demo lessons with Tawfiq.nl and Zoom. Some reactions from parents who have had their children take demo lessons:

 “Erg leuke manier van islamitische kennis overbrengen aan kinderen en ouders.”  

“Mijn gezinssituatie en planning past perfect bij jullie organisatie! Eindelijk islamitische lessen voor onze kinderen!”  

“Een rustgevend gevoel dat je niet bij een instelling of moskee hoort. Op deze manier ligt de focus puur op de islamitische lessen.”  

“Het werd tijd dat islamitische lessen voor kinderen en ouders thuis gevolgd kunnen worden. Het voelt thuis toch een stuk veiliger.”  

“Scheelt een hoop reistijd, tankgeld en organisatie naar een islamitische onderwijsinstelling of moskee! Fijne oplossing voor onze kinderen!”  

“Ik roep dit al jaren dat het mogelijk moet zijn om kinderen vanuit huis lessen te laten volgen. Ik ben blij dat jullie als organisatie met de tijd meegaan.”

We welcome students with great enthusiasm
Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Middelburg, Bergen op Zoom, Waalwijk, Breda, Roermond, Leiden, Sittard, Alphen a/d Rijn, Lelystad, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, Enschede, Alkmaar, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Assen, Meppel, Dronten, Heerenveen, Leeuwarden, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Harderwijk, Nijkerk, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Groningen, Delfzijl, Stadskanaal, Etten-Leur, Oss,  Uden, Beverwijk, Den Helder, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Middelburg, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, en Gouda.

Wij zijn geen commerciële instelling maar zijn een zelforganisatie die geen gebruik maakt van overheidssubsidies noch daarom vraagt. Wij zijn een stichting die wanneer daar de nood voor is collectes houdt, financiële steun en donaties vraagt aan haar gemeenschap. Onze stichting zal ook wanneer de nood hoog is of vooruitstrevend benefieten organiseren om de islamitische identiteit van Nederlandse moslims te bewaken. Tevens werkt onze stichting zoveel mogelijk met eigen werkvermogen, zijn vrij, zelfstandig en ongebonden en vertrouwen alleen op Allah als de Enige Voorziener.

Doctrine of Faith (Aqieda)
Faith Practice (Ibada)
Character Formation (Achlaq)
Good manners (Adaab)
Arabic (Reading and Speaking)

Biography Companions
Social Justice (ADL)
Biography of Prophet Muhammad
Omgang met mensen (Mu’amalat)
Learn to recite Quran for beginners

a
Retired Education

I am very sorry to hear that you are interested in adipisicing the company, but don't be like this at the same time