Islamlessen en Koran lessen voor kinderen uit Clinge
Islamlessen en Koran lessen voor kinderen uit Clinge

clases pequeñas

lecciones en línea desde casa

Islamlessen voor kinderen uit Clinge

Le pedimos a Allah, que todo lo oye, todo lo ve y todo lo sabe, que elimine cualquier obstáculo y nos facilite el logro de estos objetivos, porque Él es el Todopoderoso y el único capaz de hacerlo. Amén Amén Amén!

Het Belang van Islamitische lessenvoor Kinderen uit Clinge: Het Bevorderen van Identiteit, Waarden en Verantwoordelijkheid

Welkom bij Stichting Tawfiq! We willen het graag met u hebben over de waarde van Islamitische lessen voor kinderen uit Clinge en waarom het een waardevolle keuze is voor moslim ouders. Islamlessen spelen een belangrijke rol in het versterken van de identiteit van kinderen, het bevorderen van positieve waarden en het stimuleren van verantwoordelijkheid. Laten we verder kijken op de voordelen van Islamitische lessen voor kinderen en waarom moslim ouders een cruciale rol spelen bij het bieden van deze nuttige educatieve ervaring aan hun kinderen.

 

Versterken van Identiteit: Een fundament voor zelfvertrouwen en integratie

Het volgen van Islamitische lessen draagt bij aan de vorming van een sterke Islamitische identiteit bij kinderen. Deze lessen bieden kennis over de Islamitische leer, tradities en waarden, waardoor kinderen zich bewust worden van hun culturele erfgoed en spirituele wortels. Een solide identiteit helpt kinderen zelfvertrouwen op te bouwen en zich beter te integreren in de Nederlandse samenleving. Door te leren over de gevarieerde geschiedenis en principes van de Islam, ontwikkelen kinderen een gevoel van trots en verbondenheid met hun religie en cultuur. Dit draagt bij aan een gevoel van eigenwaarde en zorgt ervoor dat ze krachtig in hun schoenen staan, ongeacht de uitdagingen die ze kunnen tegenkomen. Het bevorderen van de identiteit van kinderen is van essentieel belang voor een gezonde ontwikkeling en een succesvolle integratie in de Nederlandse maatschappij.

 

Stimuleren van Positieve Waarden: Bouwen aan een gezonde Nederlandse samenleving

Islamitische lessen voor kinderen uit Clinge spelen een essentiële rol bij het overbrengen van positieve waarden aan kinderen. Door te leren over eerlijkheid, mededogen, respect, geduld en vrijgevigheid, worden kinderen aangemoedigd om deze waarden toe te passen in hun dagelijks leven. Deze waarden vormen de basis voor een gezonde en harmonieuze samenleving. Wanneer kinderen deze waarden begrijpen en internaliseren, worden ze betrokken en verantwoordelijke Nederlandse burgers die zich inzetten voor het welzijn van anderen in de maatschappij. Door het stimuleren van positieve waarden in Islamitische lessen, helpen we kinderen een stevige morele basis te ontwikkelen die hen in staat stelt om goede beslissingen te nemen en bij te dragen aan een betere maatschappij. Het belang van deze waarden reikt verder dan religie en heeft een positieve invloed op alle aspecten van het leven.

 

Aanmoedigen van Verantwoordelijkheid: Een ouderlijke verantwoordelijkheid

Als moslim opvoeders hebben we de verantwoordelijkheid om het beste voor onze moslim kinderen te zoeken. Het aanbieden van Islamitische lessen aan onze kinderen is een belangrijk onderdeel van deze verantwoordelijkheid. Deze Islamitische lessen bieden niet alleen spirituele en culturele verrijking, maar dragen ook bij aan de vorming van hun karakter en het ontwikkelen van een gezond moreel kompas. Het is onze taak om ervoor te zorgen dat onze kinderen de juiste kennis en waarden meekrijgen die hen zullen helpen gedijen in een steeds veranderende wereld. Door hen Islamlessen te laten volgen, geven we hen de tools en de basis om zelfverzekerd en ethisch te handelen. We helpen hen om verantwoordelijke individuen te worden die zich bewust zijn van hun plichten jegens zichzelf, hun familie, de samenleving en Allah. Het is een investering in hun toekomst en een manier om de waarden en normen die ons dierbaar zijn door te geven aan de volgende generatie moslims.

Islamlessen spelen een cruciale rol bij het stimuleren van de identiteit, het ontwikkelen van positieve waarden en het bevorderen van verantwoordelijkheid bij kinderen. Door kinderen kennis te laten maken met de Islami leer, tradities en waarden, dragen deze lessen bij aan hun zelfvertrouwen, integratie in de Nederlandse maatschappij en ontwikkeling van een gezond moreel kompas. Ouders hebben de cruciale taak om ervoor te zorgen dat hun kinderen toegang hebben tot deze waardevolle educatieve ervaring. Door Islamlessen aan te bieden, geven we onze kinderen de mogelijkheid om te groeien, bloeien en een positieve bijdrage te leveren aan een gezonde Nederlandse maatschappij.

 

Geraadpleegde Bronnen:

Modood, T. (2019). Multiculturalisme: een burgeridee. Cambridge: Polity Pers.
Van Oort, R. (2018). Islamitische pedagogiek en opvoedingsondersteuning. In: I. de Haan, J. Ros, & P. Sauer (red.), Handboek voor opvoedingsondersteuning (pp. 187-200). Utrecht: SWP.
Hamzeh, M. (2020). Islamitisch onderwijs, identiteitsvorming en de immigrantenervaring van tweede generatie moslims in Nederland. Journal of Muslims in Europe, 9(2), 220-236.
Keshavarzian, S. (2017). Identiteit, moraliteit en religiositeit in islamitisch onderwijs: de constructie van waarden in de moskee. Dagboek van overtuigingen en waarden, 38(4), 420-431.
Ghobari, A. (2019). Onderwijs, spiritualiteit en identiteitsontwikkeling: de islamitische onderwijservaring van jonge moslima’s in Nederland. Journal of Muslims in Europe, 8(1), 49-66.
Verkuyten, M. (2016). Sociale integratie van allochtone kinderen in Nederland. In: J. Berry, P. Phinney, D. Sam, & J. Vedder (red.), The Cambridge Handbook of Acculturation Psychology (2e ed., pp. 308-322). Cambridge: Universiteit van Cambridge Press.
Crul, M., Heering, L., & Martiniello, M. (2019). De positie van de Turkse en Marokkaanse tweede generatie in Amsterdam en Rotterdam: de TIES-studie in Nederland. Cham: Springer.
Scholte, R. (2018). Transnationalisme en integratie: perspectieven uit de theorie van sociale integratie. Vergelijkende migratiestudies, 6(1), 1-17.
Fleischmann, F. (2020). Moslims in het Westen en de uitdagingen van erbij horen: islamitisch onderwijs, integratie en religieuze identiteitsvorming. In: E. Bakker, & S. Helbling (red.), Radical Right in Western Europe: Ideology and Agenda-Setting (pp. 231-249). Londen: Routledge.
Fennema, M. (2017). Tolerantie van moslims in West-Europa en Nederland. In: M. Gijsberts, & J. Dagevos (red.), Jaarrapport Integratie 2017 (pp. 127-144). Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.
Verkuyten, M. (2020). Religieuze tolerantie onder adolescenten van meerderheids- en minderheidsgroepen in Nederland. Tijdschrift voor toegepaste sociale psychologie, 50(3), 159-167.

 

Islamitische lessen voor kinderen uit Clinge

Lecciones de Islam, Corán y Árabe.

Los estudiantes y padres de nuestra educación islámica en línea están unánimemente entusiasmados con sus experiencias y lecciones de demostración con Tawfiq.nl y Zoom. Algunas reacciones de padres que han hecho que sus hijos tomen lecciones de demostración:

 "Una forma muy agradable de transmitir el conocimiento islámico a niños y padres".  

“¡Mi situación familiar y mi planificación encajan perfectamente con su organización! ¡Por fin lecciones islámicas para nuestros hijos!”  

“Una sensación reconfortante de que no perteneces a una institución o mezquita. De esta manera, la atención se centra exclusivamente en las lecciones islámicas”.  

“Ya es hora de que las lecciones islámicas para niños y padres puedan seguirse en casa. Me siento mucho más seguro en casa”.  

“¡Ahorra mucho tiempo de viaje, dinero para gasolina y organización a una institución educativa islámica o mezquita! ¡Gran solución para nuestros hijos!”  

“Llevo años diciendo que los niños deberían poder recibir lecciones desde casa. Estoy feliz de que, como organización, se estén adaptando a los tiempos”.

Recibimos a los estudiantes con gran entusiasmo.
Ámsterdam, La Haya, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Middelburg, Bergen op Zoom, Waalwijk, Breda, Roermond, Leiden, Sittard, Alphen a/d Rijn, Lelystad, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, Enschede, Alkmaar, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Assen, Meppel, Dronten, Heerenveen, Leeuwarden, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Harderwijk, Nijkerk, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Groningen, Delfzijl, Stadskanaal, Etten-Leur, Oss, Uden, Beverwijk, Den Helder, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Middelburg, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen , Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen y Gouda.

No somos una institución comercial sino una autoorganización que no utiliza ni solicita subsidios gubernamentales. Somos una fundación que cuando es necesario recauda colectas y solicita apoyo económico y donaciones a su comunidad. Nuestra fundación también organizará beneficios cuando la necesidad sea extrema o progresiva para salvaguardar la identidad islámica de los musulmanes holandeses. Nuestra fundación también trabaja en la medida de lo posible con su propia capacidad de trabajo, es libre, independiente y sin ataduras y depende únicamente de Allah como el Único Proveedor.

Doctrina de la fe (Aqidah)
Práctica de fe (Ibada)
Construcción del carácter (Achlaq)
Buenos modales (Adaab)
Árabe (lectura y expresión oral)

Compañeros de biografía
Justicia Social (ADL)
Biografía del profeta Mahoma
Interacción con la gente (Mu'amalat)
Aprende a recitar el Corán para principiantes.

a
Educación emérita

Lorem ipsum dolor sit amet con sectetur adipisicing elit sed don eiusmod tempor inci