Fundación Tawfiq
Sin categoríaViering verjaardag Profeet Mohammed

clases pequeñas

lecciones en línea desde casa

Viering verjaardag Profeet Mohammed

Le pedimos a Allah, que todo lo oye, todo lo ve y todo lo sabe, que elimine cualquier obstáculo y nos facilite el logro de estos objetivos, porque Él es el Todopoderoso y el único capaz de hacerlo. Amén Amén Amén!

Wat is de regel over het vieren van de verjaardag van de profeet

De verjaardag van de profeet Mohammed –
Zijn de Eid Milad-vieringen van de islam en de soenna?

Er mag geen twijfel over bestaan dat Allah (de Allerhoogste) de religie voor de Ummah heeft geperfectioneerd en Zijn gunst aan hen heeft voltooid.

En Allah nam Zijn Profeet (صلى الله عليه وسلم) pas van deze wereld nadat hij de boodschap had overgebracht, en Allah had de Sharee’ah door hem voltooid. De Boodschapper verliet geen zaak die iemand dichter bij Allah brengt, behalve dat hij de mensen ernaartoe leidde, en hij liet geen kwestie achter die een persoon ver van Allah zou brengen, behalve dat hij ervoor waarschuwde.

Ahmad en Ibn Khuzaymah hebben overgeleverd dat de Profeet (صلى الله عليه وسلم) zei:
“Bij Hem in wiens hand mijn ziel is, heb ik niets nagelaten dat je dichter bij het Paradijs brengt en je van het Vuur distantieert, behalve dat ik je ermee geboden heb. En ik heb niets achtergelaten dat je dichter bij het Vuur brengt en je van het Paradijs distantieert, behalve dat ik je het verboden heb. “

Daarom is de persoon die geleid wordt degene die zich onderwerpt en toegeeft aan datgene waarmee de Boodschapper (صلى الله عليه وسلم) kwam. En het is voor niemand toegestaan om iets in de Sharee’ah en de Religie te introduceren dat Allah niet in wetgeving heeft vastgelegd.

Bukhāri (2697) en Muslim (1718) hebben gerapporteerd dat A’ishah zei dat de Boodschapper van Allah (صلى الله عليه وسلم) zei:
مَنْ أَحْدَثَ فِي أَمْرِنَا هَذَا مَا لَيْسَ مِنْهُ فَهُوَ رَدٌّ
“Degene die iets in deze zaak van ons (dwz de islam) introduceert dat er niet uit is, zal het afgewezen krijgen.”

En Muslim rapporteerde in zijn Sahieh (1718) van haar dat Allah’s Boodschapper zei:
مَنْ عَمِلَ عَمَلًا لَيْسَ عَلَيفَهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ
“Wie een daad verricht die niet van deze religie van ons is, zal die afgewezen worden.”
De term (فَهُوَ رَدٌّ) betekent dat deze daad van aanbidding volkomen wordt afgewezen door Allah en daarom verboden. Dat komt omdat Allah niemand toestemming heeft gegeven om Zijn Religie te vergroten en er iets aan toe te voegen.

Integendeel, Allah (de Allerhoogste) heeft het veroordeeld in Zijn Boek en het verboden, zoals in Zijn uitspraak:
أَمْ لَهُمْ شُرَكَاءُ شَرَعُوا لَهُم مِّنَ الدِّينِ مَا لَمْ يَأْذَن بِهِ اللَّهُ ۚ – 42:21
“Of hebben zij rivalen met Allah opgezet, die voor hen wetten hebben gemaakt van religie wat Allah niet heeft toegestaan.” (Ash-Shoerah: 21).

Muslim rapporteert in zijn Sahih (867) van Jābir (رضي الله عنه) dat de profeet zou zeggen in de vrijdag Khutbah:
أَمَّا بَعْد فَإِنَّ خَيْرَ الْحَدِيثِ كِتَابُ اللَّه وَخَيْرُ الْهُد هُد مُحَمدٍ وَشَرُّ الأُمِورِ مُحْدَثَوتُ مدَثَاتع
“De beste manier van spreken is het Boek van Allah, en de beste leiding is de leiding van Mohammed. Het ergste van alle zaken zijn de zaken die pas in de religie zijn geïntroduceerd, en elke innovatie (bid’ah) is misleiding. “

De overleveringen van Allah’s Boodschapper (صلى الله عليه وسلم) en zijn Metgezellen die vernieuwingen in de religie verbieden, zijn te talrijk om in deze korte discussie op te noemen. Het zijn echter deze overleveringen die de basis vormen van het antwoord op de vraag betreffende de geboortedag van de Profeet (صلى الله عليه وسلم).

De verjaardagen werden niet gevierd door de Profeet (صلى الله عليه وسلم), en hij adviseerde de mensen en onderwees hen in overeenstemming met de Sharee’ah van Allah. Hij beval hen, moedigde hen aan en leidde hen naar datgene wat hen ten goede zou komen en hun Heer (de Allerhoogste) zou behagen. Zijn metgezellen vierden tijdens zijn leven en na zijn dood de geboortedatum van hun profeet (صلى الله عليه وسلم) niet voor viering of herdenking – en zij waren na de profeten het meest geïnformeerd over de mensheid en waren het meest terecht geleid. Ze waren het meest standvastig in elk goed en het meest gretig in het verrichten van goede daden. Na hen kwamen de vroege imāmen van leiding en kennis van de meest uitmuntende generaties. Toch vierde geen van hen de verjaardag van de Profeet (صلى الله عليه وسلم).

Dit ritueel is uitgevonden door de laatkomers, eeuwen na de Profeet (صلى الله عليه وسلم) en zijn metgezellen (رضي الله عنهم). Ze introduceerden deze viering zonder enig bewijs, daarna maakten de mensen taqleed (blind volgen) van hen, en het werd wijdverspreid tot deze tijd van ons. Toch kan geen enkele van hen enig bewijs uit de Openbaring, of uit de vroege generaties, of uit de vier imāms voor de praktijk brengen.

De eerste mensen die deze viering van de geboortedag van de Profeet (صلى الله عليه وسلم) innoveerden, waren de stam van Bani ‘Ubaid al-Qaddāh , degenen die zichzelf de Fātimiden noemden. Ze waren Bātini, Rāfidi, Ismā’eeli Shi’ah zoals Imām Adh-Dhahabi vermeld in As-Siyar (15/141). De oorsprong ervan heeft geen verband met de Sunnah of met de islam. Ze vierden ook de verjaardagen van ‘Ali ibn Abi Tālib, Fātimah, Hasan en Husayn (moge Allah tevreden met hen zijn) – ze vierden zelfs Kerstmis. Ze verschenen in het tijdperk van Banul-‘Abbās en regeerden vanaf 360 AH over Egypte. Ze geloofden altijd dat Allah in Zijn schepping woont, in het concept dat de Openbaring esoterische betekenissen heeft die alleen bekend zijn bij hun eigen geleerden en ‘heiligen’, waardoor ze door de grote geleerden van Ahlusunnah als ongelovigen werden beschouwd. -Sunnah van die tijd. Vóór hen was er geen viering van de Mawlid (verjaardag) van de Boodschapper van Allah (صلى الله عليه وسلم).

Het is bindend voor alle moslims om zich te houden aan en gewend te raken aan de weg van Allah’s Boodschapper (صلى الله عليه وسلم) en zijn metgezellen (رضي الله عنهم) omdat dat het rechte pad is en een sterke, standvastige Manhaj (methodologie) van de islam die beschermt het van de corruptie en vervorming van de vorige naties. Het is vastgesteld in een authentieke h’adieth overgeleverd door Ahmad ibn Hanbal in zijn Musnad (4131) en Ad-Dārimi in zijn Muqaddimah (202) dat Abdullāh ibn Mas’ood zei:
خط لنا رسول الله صلى الله عليه وسلم خطا, ثم قال: هذا سبيل الله, ثم خط خطوطا عن يمينه وعن شماله, ثم قال: هذه سبل متفرقة, على كل سبيل منها شيطان يدعو إليه, ثم قرأ: وأن هذا صراطي مستقيما فاتبعوه ولا تتبعوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُم عَن سَبِيلِهِ
“Allah’s Boodschapper (صلى الله عليه وسلم) trok op een dag voor ons een lijn. Toen zei hij: ‘Dit is het rechte pad van Allah.’ Daarna tekende hij lijnen rechts ervan en links ervan. Toen zei hij: ‘Dit zijn uiteenlopende paden. Op elk van hen is een duivel die er toe roept. ‘ Toen reciteerde hij het vers: ‘En dit is Mijn Rechte Pad, dus volg het, en volg niet de andere paden, want die zullen je scheiden van Allah’s Rechte Pad.’ (An’ām: 153) “ En Allah (de Allerhoogste) zei:
“En wat de Boodschapper je ook geeft, neem het aan, en wat hij je ook verbiedt, onthoud je en vreest Allah. Voorwaar, Allah is streng in de bestraffing. ” (Al-Hashr: 7)

De Boodschapper (صلى الله عليه وسلم) heeft een voorbeeld gesteld voor zijn Ummah, en er is geen beter voorbeeld dan hij (صلى الله عليه وسلم):
“Inderdaad, in de Boodschapper van Allah, heb je een goed voorbeeld om te volgen voor hem die hoopt op de ontmoeting met Allah en de Laatste Dag en Allah veel herinnert.” (Al-Ahzāb: 21)

En zijn voorbeeld omvat niet de viering van zijn verjaardag. De profeet verbood innovaties: “En wat hij je ook verbiedt, onthoud je en vreest Allah” zoals in het bovenstaande vers voorkomt.

Al deze bewijzen zouden u dus duidelijk moeten maken dat deze vieringen innovaties zijn – en dat het aan alle moslims is om ze te verlaten en ze te negeren en uw familieleden, vrienden en buren te waarschuwen voor deze niet islamitische praktijken. Het is verplicht voor de moslims om de religie te begrijpen en belang te hechten aan het bestuderen van de biografie van de profeet (صلى الله عليه وسلم) – in die zin dat er voldoende is voor de moslims, en de ummah heeft deze nieuwigheden en innovatiets niet nodig om hun liefde te tonen voor de profeet Mohammed (صلى الله عليه وسلم).

Evenzo voor de nacht van Al-Isrā en Al-Mi’rāj (de Nachtelijke Reis en Hemelvaart van de Profeet (صلى الله عليه وسلم) naar de hemelen). De meest correcte uitspraak van de mensen met kennis is dat de dag ervan onbekend is en dat alle ahādeeth die de datum noemen zwak, niet vastgesteld en onbewezen zijn. Wie beweert dat de nacht van Isrā en Mi’rāj in de 27e Rajab, vergist zich erg, want er is niets in de Sharee’ah dat deze bewering ondersteunt. Zelfs als we, omwille van de discussie, aanvaarden dat de datum bekend was, is er nog steeds geen bewijs dat het een tijd van viering is. Het is eerder een innovatie (bid’ah) aangezien Allah aan niemand autoriteit of toestemming heeft gegeven om deze vieringen in de religie te introduceren. En als deze vieringen waren toegestaan en wettelijk vastgelegd,de Boodschapper van Allah (صلى الله عليه وسلم) en zijn metgezellen (رضي الله عنهم) zouden ons zijn voorgegaan en degenen die na hen kwamen aanmoedigen met hetzelfde feest. Aangezien het niet werd gedaan en niet werd ondersteund, behalve door enkele vernieuwers eeuwen later, bewijst het dat het een vernieuwing, misleiding en een inval in het pure islamitische geloof is.

Dus als jouw familie, vader of moeder deze verjaardag viert uit traditie, cultuur of onwetendheid, praat dan beleefd met ze en zeg zoals Ibrāhīm (صلى الله عليه وسلم) tegen zijn vader zei:
يَا أَبَتِ إِنِّي قَدْ جَاءنِي مِنَ الْعِلْمِ مَا لَمْ يَأْتِكَ فَاتَّبِعْي أَهْدِكَ صِرَاطًا سَوِيًّا
‘O, mijn vader! Voorwaar! Er is tot mij kennis gekomen die niet tot u is gekomen. Dus volg mij. Ik zal je naar een recht pad leiden. ” (Maryam: 43)

Lecciones de Islam, Corán y Árabe.

Los estudiantes y padres de nuestra educación islámica en línea están unánimemente entusiasmados con sus experiencias y lecciones de demostración con Tawfiq.nl y Zoom. Algunas reacciones de padres que han hecho que sus hijos tomen lecciones de demostración:

 "Una forma muy agradable de transmitir el conocimiento islámico a niños y padres".  

“¡Mi situación familiar y mi planificación encajan perfectamente con su organización! ¡Por fin lecciones islámicas para nuestros hijos!”  

“Una sensación reconfortante de que no perteneces a una institución o mezquita. De esta manera, la atención se centra exclusivamente en las lecciones islámicas”.  

“Ya es hora de que las lecciones islámicas para niños y padres puedan seguirse en casa. Me siento mucho más seguro en casa”.  

“¡Ahorra mucho tiempo de viaje, dinero para gasolina y organización a una institución educativa islámica o mezquita! ¡Gran solución para nuestros hijos!”  

“Llevo años diciendo que los niños deberían poder recibir lecciones desde casa. Estoy feliz de que, como organización, se estén adaptando a los tiempos”.

No somos una institución comercial sino una autoorganización que no utiliza ni solicita subsidios gubernamentales. Somos una fundación que cuando es necesario recauda colectas y solicita apoyo económico y donaciones a su comunidad. Nuestra fundación también organizará beneficios cuando la necesidad sea extrema o progresiva para salvaguardar la identidad islámica de los musulmanes holandeses. Nuestra fundación también trabaja en la medida de lo posible con su propia capacidad de trabajo, es libre, independiente y sin ataduras y depende únicamente de Allah como el Único Proveedor.

Doctrina de la Fe (Aqieda)
Práctica de fe (Ibada)
Formación del carácter (Achlaq)
Buenos modales (Adaab)
Árabe (lectura y expresión oral)

Compañeros de biografía
Justicia Social (ADL)
Biografía del profeta Mahoma
Interacción con la gente (Mu'amalat)
Aprende a recitar el Corán para principiantes.

a
Educación para jubilados

Lamento mucho saber que estás interesado en adipisificar la empresa, pero no seas así al mismo tiempo.